این مطالب برای شما کاربران پیشنهاد میشود

نوت برداری

معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟


توضیحات مقاله

معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟

معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟: تمام معامله گران باید از باورها، اصول اخلاقی و فرآیندی که معامله گران موفق استفاده میکنند، پیروی کنند.

ممکن است که این امر ساده ای بنظر برسد، اما دلیلی وجود داد که تعداد کمی از افراد میتوانند به معامله گر موفقی تبدیل شوند. اگر بخواهید در بازار پول دربیاورید، باید دیدگاه خود را تغییر دهید.

علت اصلی که اکثر افراد، موفق نیستند اینست که نمیخواهند به طور مستمر یک کار خسته کننده را انجام دهند. حتی در ارتباط با سلامت و تناسب اندام هم اکثر افراد اطلاع دارند که باید چکار کنند، اما اینکار را نمیکنند (هرچند که از عواقب آن مطلع هستند).

زمانی که نتیجه حاد شود، اکثر افراد تصمیم میگیرند که منظم شوند. پس باید همیشه این نتایج را در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید کاری که میخواهید را انجام دهید.

close up color dry leaves 1492364 - معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟

معامله گران میلیونر برای چه چیزی ارزش قائل هستند؟

۱-معامله گران میلیونر برای فرصت های معاملاتی ارزش قائل هستند:

سریع ترین راه برای ضرر کردن چیست؟

سریع ترین راه اینست که فقط به دنبال پول باشید و متوجه نباشید که چکار میکنید. به عبارت دیگر این حالتی است که فقط به دنبال پول هستید و میخواهید هر چه سریعتر پول زیادی بدست بیاورید. و این حالت روانی باعث میشود که بسیاری از معامله گران نتوانند سودآور شوند.

گاهی اوقات فرصت معاملاتی خوبی پیش نیامده است، ولی معامله میکنید/ گاهی اوقات هم حجم معامله را بیش از حد افزایش میدهیم و یا از برنامه معاملاتی پیروی نمیکنیم.

در چنین حالاتی ما به دنبال این هستیم که هر جوری که شده پول دربیاوریم. اما اگر میخواهید همانند یک میلیونر معامله کنید، دیگر نباید اینگونه عمل کنید.

میلیونرها اینگونه فکر میکنند که فرصت های معاملاتی زیاد است. پس به دنبال این نیستند که هر طوری که شده پول دربیاورند.

این حالت بخاطر این نیست که آنها میلیونر هستند، بلکه به این دلیل است که آنها میدانند که فرصت های معاملاتی زیاد است، پس عجله نمیکنند و وارد هر معامله ای نمیشوند. به عبارت دیگر معامله گران حرفه ای صبر میکنند تا یک ستاپ واضح شکل بگیرد که ریسک کمی هم دارد.

جیم راجر گفته است:

من آنقدر صبر میکنم تا پول در سه کنجی بیوفتد و بعد این پول را برمیدارم. و در طی این زمان، هیچ کار دیگری نمیکنم.

حتی افرادی که در بازار ضرر میکنند میگویند: “پول خود را از دست داده ام. حالا باید کاری کنم که پولم را پس بگیرم”.

در صورتی که این طرز تفکر غلط است. در اینحالت نباید کاری کنید و فقط باید صبر کنید تا یک فرصت مناسب پیش بیاید.

apple artwork color 459719 1 - معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟

ممکنه که این بحث خیلی کلیشه ای بنظر برسد، اما اگر میخواهید یک معامله گر مفید باشید باید همانند حرفه ای را رفتار کنید.

اگر همیشه عاجزانه بدنبال پول درآوردن باشید، آنگاه مطمئن باشید که هیچ وقت نمیتوانید بصورت دائمی در بازار سودآور شوید.

پس حتی اگر یک حساب ۲۰۰ دلاری هم داشته باشید، نباید عاجزانه به دنبال پول باشید و بخواهید که سریع سود کنید. در چنین حالتی حساب شما خیلی سریع خالی میشود.

۲-معامله گران میلیونر به عملکرد خود در بازار دقت میکنند:

یکی از تفاوت های اصلی بین معامله گر سودآور و معامله گر زیان آور اینست که معامله گر سودآور برای عملکرد خود ارزش قائل است.

در حالی که معامله گر زیان آور فقط برای پول خود ارزش قائل است. وقتی بر روی عملکرد خود تمرکز کنید، آنگاه سعی میکنید که عادت های معاملاتی درستی را ایجاد کنید تا تاثیر مثبتی روی عملکرد شما بگذارند.

اما وقتی روی پول تمرکز کنید، آنگاه تمام چیزهایی که عملکرد شما را بهبود میبخشند، نادیده گرفته میشوند.

مثلا برنامه معاملاتی را نادیده میگیرید؛ بیش از حد معامله میکنید، ریسک زیادی میکنید، عملکرد منظمی ندارید، نمیتوانید معاملات خود را بیشتر نگه دارید و یا نمیتوانید از ایست ضرر بزرگتری استفاده کنید.

باید برای چیزهایی که به سودآوری شما منجر میشوند، ارزش قائل باشید.

معامله گر باید اعتماد به نفس داشته باشد و این بدین معنی نیست که باید ریسک های احمقانه انجام دهد.

بلکه به این معنی است که باید طبق برنامه معاملاتی خود پیش برود و وقتی که سیگنال شکل میگیرد باید استراتژی معاملاتی خود را اجرا کند.

چنین معامله گری تردید نمیکند، ولی از طرف دیگر بی دقت و احمقانه هم رفتار نمیکند.

معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟

adult businessman concentration 1586996 - معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟

معامله گران میلیونر چگونه فکر میکنند؟

معامله گران میلیونر چگونه عمل میکنند؟

طرز فکر معامله گران حرفه ای در مورد نحوه معامله، فقط یک طرف معادله است. طرف دیگر معادله اینست که آنها چگونه در بازار عمل میکنند. آگاهی و اطلاع از یک چیز، فقط یک طرف قضیه است. و طرف دیگر اینست که بتوانیم آن را عملی کنیم. پس سعی کنید نکاتی که در این مقاله میخوانید را در عمل نیز رعایت کنید.

معامله گران میلیونر کمتر از شما معامله میکنند:

یکی از بهترین قوانین در مورد معامله گری این است که یادبگیریم هیچ کاری نکنیم تا اینکه یک فرصت معاملاتی پیش بیاید. اکثر افراد فکر میکنند که همیشه باید معامله کنند و همیشه باید کاری انجام دهند. در صورتی که باید صبر کنند تا یک فرصت معاملاتی پیش بیاید.

معامله گران میلیونر، ریسک خود را با دقت کنترل میکنند. کنترل کردنِ حجم معامله، یکی از کلید های موفقیت در معامله گری است.

اگر حجم معامله را کنترل کنید، آرامش خواهید داشت و میتوانید به درستی فکر کنید.

وقتی حجم معامله را کنترل میکنید یعنی متوجه شده اید که فرصت های معاملاتی زیاد است. بنابراین طمع نمیکنید. پس باید حجم معامله را به گونه ای تعیین کنیم که با دلارهایی که در معرض ریسک قرار میدهیم، احساس راحتی کنیم. بدین ترتیب آرامش داریم و سعی نمیکنیم که سریع پولدار شویم.

باید بیشتر بر حفظ سرمایه تمرکز کنیم تا سودآوری. پس همیشه باید به ضرر کردن فکر کنیم و نه به سود کردن. روی سودآور شدن تمرکز نکنید. سعی کنید که از پولتان محافظت کنید.

نتیجه گیری:

تصور کنید به رویاهایتان رسیده اید و بصورت مداوم سودآور هستید.  یک برنامه معاملاتی دارید و با مقدار ریسک هم احساس راحتی میکنید.

با ضرر کردن هم هیچ مشکل ندارید چون میدونید تا وقتی که طبق برنامه معاملاتی پیش بروید، سودها میتوانند ضررها را جبران کنند و حتی میتوانید سودآور هم بشوید.

در نهایت کاری را انجام میدهیم که به آن فکر میکنیم. چه آن افکار مثبت باشند و چه منفی باشند.

پس موفقیت در معاملات، از ذهن شما نشئت میگیرد. شاید این بحث کلیشه ای بنظر بیاید، اما افکار شما تعیین کنند عملکرد شما هستند. پس مواظب باشید که روی چه چیزی تمرکز میکنید.

آیا به پول و تمام چیزهایی که میتوانید با آن بخرید، فکر میکنید؟ یا اینکه به نحوه عملکردتون فکر میکنید؟ آیا به این فکر میکنید که در بلندمدت سودآور باشید؟

برای شروع میتوانید عادت های مثبت را تمرین کنید و از استراتژی های معاملاتیِ موثر استفاده کنید. انتظارات مثبت و واقع گرایانه در ذهن خود ایجاد کنید.

 

نویسنده و مترجم: مهسا فتحعلی زاده

Rating: 2.4/5. From 5 votes.
Please wait...
مقالات مرتبط

افزودن نظر

Responses

    عالییییییییییییییییی

    No votes yet.
    Please wait...
دوره های مرتبط

جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
هر گونه کپی برداری از محتوای وبسایت پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط آرتایار