این مطالب برای شما کاربران پیشنهاد میشود

blank
نوت برداری

تحلیل بیت کوین؛ شنبه 4 دی


توضیحات مقاله

در حال حاضر بیت کوین در قیمت 51 هزار دلار در حال معامله است. طبق تحلیل بیت کوین در 4 دی، بعد از رسیدن به کف 45800 و تکمیل پولبک ABC، مجدد فروشندگان وارد شدند و یک شکست فِیک در زیر این کف شکل گرفت. اما حرکت نزولی ادامه پیدا نکرد و نهایتا خریداران مجدد وارد شدند و برگشت صعودی شکل گرفت.

این برگشت صعودی توانست سقف ماژور در قیمت 49518 را بشکند و بالاتر از آن تثبیت شود. بنابراین در حال حاضر خریداران توانستند برگشت صعودی قوی شکل دهند و انتظار میرود این برگشت ادامه یابد یعنی میتوانیم این برگشت صعودی را نقطه چرخش بازار از این رِنج در نظر بگیریم.

بنابراین در صورت تثبیت این حرکت صعودی، میتوانیم این رِنج را به عنوان کف در نظر بگیریم که ناحیه مناسبی برای شروع روند صعودی میباشد. حرکت آتی بیت کوین در شکل زیر رسم شده است:

Picture1 1 4 scaled - تحلیل بیت کوین؛ شنبه 4 دی

طبق تحلیل بیت کوین در 4 دی و همانطور که در شکل بالا مشاهده میشود، در حال حاضر بیت کوین در رِنج قرار دارد و انتظار میرفت به سمت 44 هزار دلار حرکت کنیم که بازار بالاتر از این تارگت، برگشت به سمت بالا و برگشت صعودی شکل گرفت. این برگشت صعودی توانست سقف ماژور را بشکند.

بنابراین در حال حاضر تحلیل نزولی تا ناحیه 42 هزار، منتفی میباشد و تا زمانی که این حرکت صعودی خنثی نشود، میتوان گفت که بازار همچنان در دست خریداران است. با این وجود بعد از این برگشت صعودی، رِنج شکل گرفت و انتظار میرود یک پولبک تا تارگت 49278 دلار شکل بگیرد و بعد مجدد خریداران وارد شود و به سمت بالا حرکت کنیم و در ابتدا به تارگت 52874 برسم.

بعد از رسیدن به تارگت، میتوان گفت که برگشت ماژور شکل گرفته است و تارگت های بعدی در سطح 56، 60 و 63 هزار دلار قرار دارند که انتظار میرود در هر تارگت، یک پولبک شکل بگیرد.

 

نتیجه گیری:

طبق تحلیل بیت کوین در 4 دی، در حال حاضر بازار بدست خریداران افتاده است و انتظار میرد یک برگشت ماژور شکل بگیرد و این رِنج به سمت بالا شکسته شود. در ابتدا یک پولبک تا تارگت 49278 خواهیم داشت و بعد بازار برمیگردد به سمت بالا و به اولین تارگت در قیمت 52874 خواهیم رسید.

واکنش بازار بعد از رسیدن به این تارگت از اهمیت بالایی برخوردار است یعنی اگر بازار بتواند خود را بالاتر از این ناحیه تثبیت کند، انگاه برگشت صعودی ماژور خواهیم داشت و به تارگت های 56، 60 و 63 هزار دلار خواهیم رسید. این تحلیل صعودی تا زمانی که کف ماژور در قیمت 48019 و یا کف برگشت صعودی در قیمت 45603 شکسته نشود، صدق خواهد کرد و تا آن زمان، بازار همچنان در دست خریداران خواهد بود.

این تحلیل صرفا جنبه آموزشی دارد.

مسئولیت معامله بر عهده تریدر میباشد.وبسایت رسابورس هیچگونه مسئولیتی نمیپذیرد.

 

دوره جامع پرایس اکشن

دوره فارکس پیشرفته

No votes yet.
Please wait...
مقالات مرتبط

افزودن نظر
دوره های مرتبط

جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
هر گونه کپی برداری از محتوای وبسایت پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط آرتایار