این مطالب برای شما کاربران پیشنهاد میشود

blank
نوت برداری

تحلیل AUDJPY؛ دوشنبه 6 دی


توضیحات مقاله

در حال حاضر جفت ارز AUDJPY در قیمت 82.72 در حال معامله است. طبق تحلیل AUDJPY در 6 دی، بعد از رسیدن به سقف 82.98، نهایتا فروشندگان وارد شدند و برگشت نزولیِ دو گامی شکل گرفت. این ناحیه مقاومتی را میتوانستیم با استفاده از MM که از سقف 82.47 تا کف 82.17 شکل گرفته است، تعیین کنیم.

با اینکار این فاصله را اندازه میگیریم و پروجکت میکنیم به سمت بالا و بدین ترتیب تارگت این حرکت صعودی در قیمت 82.85 شکل گرفته که با نهایتا با کمی اورشوت، فروشندگان وارد شدند و دو گام نزولی به سمت پایین شکل گرفت.

با این وجود اولین گام نزولی که در واکنش به تارگت 82.85 شکل گرفت را میتوانیم به عنوان اولین گام در کنج در نظر بگیریم که گام دومی بالاتر میباشد. یعنی بالا بودن گام دوم، ایرادی ندارد و همچنان میتوانیم این سه گام را الگوی کنج در نظر بگیریم. بنابراین در حال حاضر احتمال 60 درصد به نفع خریداران است و انتظار میرود یک شکست صعودی شکل بگیرد.

برای احتمال قوی تر میتوانید صبر کنید تا سقف 82.98 شکسته شود. بنابراین احتمال به نفع خریداران است و انتظار میرود نهایتا شکست صعودی شکل بگیرد. حرکت آتی AUDJPY در شکل زیر رسم شده است:

Picture1 4 3 scaled - تحلیل AUDJPY؛ دوشنبه 6 دی

طبق تحلیل AUDJPY در 6 دی و همانطور که در شکل بالا مشاهده میشود، انتظار میرود شکست صعودی شکل بگیرد و حرکت صعودی ادامه یابد. تارگت این حرکت صعودی را میتوانیم با استفاده از MM مشخص کنیم که برای اینکار از سقف 82.98 تا کف 82.61 را اندازه میگیرم.  با اینکار تارگت اول در قیمت 83.34 بدست می آید و تارگت دوم را هم در قیمت 83.43 در نظر میگیریم.

 

نتیجه گیری:

طبق تحلیل AUDJPY در 6 دی، در حال حاضر بازار در رِنج قرار دارد اما انتظار میرود این رنج به سمت بالا شکسته شود و میتوانیم دو تارگت 83.34 و 83.43 را در نظر بگیریم.

این تحلیل صرفا جنبه آموزشی دارد.

مسئولیت معامله بر عهده تریدر میباشد.وبسایت رسابورس هیچگونه مسئولیتی نمیپذیرد.

 

دوره جامع پرایس اکشن

دوره فارکس پیشرفته

No votes yet.
Please wait...
مقالات مرتبط

افزودن نظر
دوره های مرتبط

جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
هر گونه کپی برداری از محتوای وبسایت پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط آرتایار