این مطالب برای شما کاربران پیشنهاد میشود

blank
نوت برداری

تحلیل USDCAD؛ سه شنبه 30 آذر


توضیحات مقاله

در حال حاضر جفت ارز USDCAD در قیمت 1.2938 در حال معامله است. طبق تحلیل USDCAD در 30 آذر، بعد از رسیدن به کف 1.2763، خریداران وارد شدند و الگوی سروشانه یا MTR با کف بالاتر شکل گرفت و بازار گِرد شد و نهایتا یک شکست صعودی ایجاد شد.

بنابراین کف 1.2763 یک ناحیه حمایتی بسیار مهم بود که میتوانستیم آن را با استفاده از MM اندازه بگیریم. برای اینکار   MM از کف 1.2845 تا سقف 1.2912 را اندازه میگیریم و این فاصله را پروجکت میکنیم به سمت پایین. با اینکار تارگت 1.2772 را برای این حرکت نزولی تعیین کردیم که با کمی اورشوت، نهایتا بازار برگشت به سمت بالا.

در حال حاضر روند صعودی شکل گرفته است و انتظار میرود این حرکت صعودی ادامه یابد و به سطوح بالاتر مقاومتی برسیم. حرکت آتی USDCAD در شکل زیر رسم شده است:

Picture1 1 3 scaled - تحلیل USDCAD؛ سه شنبه 30 آذر

طبق تحلیل USDCAD در 30 آذر و همانطور که در شکل بالا مشاهده میشود، بازار در یک کانال صعودی زرد قرار داشت که نهایتا کف این کانال در قیمت 1.2819 شکسته شد و بازار تا نیمه کانال پروجکت شده(کانال سبز) افت کرد. نهایتا در آنجا خریداران وارد شدند و بازار برگشت به سمت بالا.

در حال حاضر انتظار میرود این حرکت صعودی ادامه یابد و به نیمه کانال زرد در تارگت 1.3030 برسیم. برای تعیین این تارگت از MM استفاده کردیم یعنی از سقف 1.2877 تا کف 1.2776 را اندازه گرفتیم و این فاصله را پروجکت کردیم به سمت بالا. با اینکار، تارگت این حرکت صعودی در قیمت 1.3030 بدست می آید.

 

نتیجه گیری:

طبق تحلیل USDCAD در 30 آذر، در حال حاضر بازار بعد از رسیدن به نیمه کانال سبز، برگشت به سمت بالا که مقاومتهای بالاتر در ناحیه کف و نیمه کانال زردرنگ را تست کند. بنابراین انتظار میرود این حرکت صعودی ادامه یابد و به قیمت 1.3030 برسم که در حدود 100 پیپ افزایش قیمت میباشد.

این تحلیل صرفا جنبه آموزشی دارد.

مسئولیت معامله بر عهده تریدر میباشد.وبسایت رسابورس هیچگونه مسئولیتی نمیپذیرد.

 

دوره جامع پرایس اکشن

دوره فارکس پیشرفته

No votes yet.
Please wait...
مقالات مرتبط

افزودن نظر
دوره های مرتبط

جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
هر گونه کپی برداری از محتوای وبسایت پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط آرتایار