این مطالب برای شما کاربران پیشنهاد میشود

blank
نوت برداری

چگونه با پرایس اکشن معامله کنیم


توضیحات مقاله

بازار با ما حرف میزند و فقط افرادی که آموزش دیده اند و مهارت خواندن پرایس اکشن را دارند، میتواند حرف های بازار را درک کنند.

افرادی که علم این کار را ندارند، فقط چند تا شمع تصادفی روی چارت میبینند که بنظرشون هیچ معنا و مفهومی نداره. اما افرادی که پرایس اکشن بلد هستند، میتوانند بازار را بخوانند و میدانند که پرایش اکشن، رد پای پول هست که بر روی چارت میوفتد و به آنها میگوید که باید چکار کنند.

تو این مقاله میخوایم بررسی کنیم چجوری حرف هایی که بازار به ما میزنه رو از روی چارت بخونیم؟ یعنی چجوری باید پرایس اکشن رو بخونیم و اصلا پرایس اکشن چه مفهومی داره؟

برای دانلود کتاب صوتی معامله گر منظم کلیک کنید.

چگونه حرف های بازار رو متوجه بشویم؟

برای اینکه حرف زدن بازار رو متوجه بشید، اول باید دقیق بدونید که چی میخواید بشنوید.

چیزی که میخواهید بشنوید، همان نشانه های پرایس اکشن است که در اثر حرکات پول بزرگ بر روی چارت شکل میگیرد. دقیقا مثل حالتی که کتاب میخونید. برای اینکه بفهمید یک صفحه کتاب چی میگه، اول باید صفحات قبل رو بخونید.

این مثال نشان میدهد که باید بدانید که چگونه پرایس اکشن هایی که قبلا بر روی چارت شکل گرفته است را بخوانید تا بتوانید آخرین پرایس اکشن را متوجه شوید و اینجوری میتوانید حرکات آتی قیمتی را پیش بینی کنید.

هر شمع، به تنهایی، معنا و مفهومی ندارد. بلکه ترکیب هر شمع با شمع های اطراف اون و ساختار بازار و محل شکل گیری اون شمع هست که تصویر بازار را به شما نشان میدهد.وقتی بازار را برای مدت زیادی دنبال کنید، یجورایی با بازار آشنا میشوید و حستون بهتون میگه که بازار به کدام سمت خواهد رفت. و این دقیقا یعنی اینکه بازار داره با شما حرفه میزنه و شما تونستید حرفهاش رو بشنوید.

حالا سوالی که مطرح میشود این است که چگونه به حرفهای بازار گوش بدهیم؟ یعنی چگونه حرفهایی که به ما میزند را بشنویم؟ اینکار را از طریف خواند پرایس اکشن انجام میدهید و در این مقاله چند تا مثال بررسی میکنیم تا این موضوع را متوجه شوید.

بازار از طریق چارت با ما صحبت میکنید، اما اگه ندونید که باید به چی گوش بدید، اونوقت نمیتونید صحبت های بازار رو بشنوید.

حالا چند تا از ویژگی های کلیدی زبان پرایس اکشن رو با هم بررسی میکنیم:

Rating: 3.0/5. From 3 votes.
Please wait...
مقالات مرتبط

افزودن نظر
دوره های مرتبط

جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
جای عکس مقاله
هر گونه کپی برداری از محتوای وبسایت پیگرد قانونی دارد. طراحی توسط آرتایار